Edgar arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról, A leszokás folyamata


Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Talán kevesen tudják, hogy hazánkban a dohányosok kb.

A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra. El kell távolítani a lakásból a dohányzásra emlékeztető tárgyakat, cigarettát, öngyújtót, hamutartókat. Ki kell mosni a füstszagot árasztó textíliákat, s nem árt az sem, ha alaposan kitakarítjuk az autónkat is. Lehetőleg tisztíttassuk ki a megszokott ruháinkat, hogy azok se emlékeztessenek dohányzó életünkre. Hogyan lehet leszokni a dohányzásról szervezzünk programot a leszokás időszakáraahol a régi — esetleg éppen dohányzó — társaságunkkal olyan szórakozóhelyre megyünk, ahol cigarettázni fognak.

A cigarettázók életében többször is előfordul, hogy kísérletet tesznek a leszokásra, ám az esetek döntő hányadában a próbálkozás kudarcba fullad. Mindössze 4 százalékuk éri el önerőből, külső segítség nélkül az egyéves füstmentességet.

Kell-e fizetni azoknak, akik a központjukhoz fordulnak segítségért? Szolgáltatásainkat bárki térítésmentesen veheti igénybe. Fennállásunk óta több mint tízezer embernek nyújtottunk segítséget a dohányzásról való leszokásban, és bízunk abban, hogy közreműködésünkkel a továbbiakban is sokaknak sikerül letennie a cigarettát.

Mindazoknak javasoljuk felhívni a ingyenesen hívható zöld számot, illetve felkeresni a nasivin classic ár. Központunkban képzett tanácsadók — orvosok, pszichológusok, egészségtanárok — végeznek telefonos, egyéni és csoportos leszokás támogatást.

Segítséget nyújtunk abban az esetben, ha valaki fontolgatja, hogy végleg leteszi a cigarettát, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá.

Tanácsot tudunk adni akkor is, ha az illető már belevágott a dohányzásról való leszokásba, esetleg már többször próbálkozott, és ezúttal ismét elhatározta, hogy végleg felhagy ezzel a káros szokással.

Azokkal is szívesen foglalkozunk, akik már abbahagyták a füstölést, de attól tartanak, hogy visszaesnek, és természetesen a visszaesők is támogatást kaphatnak tőlünk. Az évek során bizonyára sok tapasztalat hogyan lehet leszokni a dohányzásról össze azzal kapcsolatban, hogy mi szükséges a leszokáshoz.

Reinkarnáció Tudjuk, hogy bármilyen nehéz is egy új igazságnak érvényesülnie a hadakozó ellentábori vélemények között, még ennél is sokkal nehezebb egy olyan igazságnak érvényesülnie, mely csupán Edgar arról elmúlt egy-két generáció számára új, azaz mindössze ez az egy-két generáció utasítja el. Az ember saját faji- vallási szokásai, hagyományai olyanok, mint amikor színes üvegen netán kaleidoszkópon keresztül nézzük - figyeljük - az "igazság megjelenési formáit". Minden egyes üveg a saját színeivel festi meg a nap sugarait és e fehér sugarat pirosan, kéken és sárgán közvetíti - kívánság szerint - amilyen üveget tartunk elé. Mivel gyakorlatilag sohasem szabadulhatunk meg saját "üvegünktől", ez által sohasem foghatjuk fel a tiszta, színmentes sugárzást. A legbölcsebben akkor cselekszünk, ha összegyűjtjük a különféle színes sugarakat, és így állítjuk elő a fehéret.

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról a sikerhez vezető út legfontosabb kulcselemei? Mindenekelőtt meg kell hozni a döntést. Ha ez megtörtént, segítségért kell fordulni, lehetőleg orvoshoz, mert a nikotinfüggőség legyőzéséhez akár még gyógyszer alkalmazására is szükség lehet.

A dohányzás mértéke és időtartama, a nikotinfüggőség foka, az ismert, vagy feltételezett társbetegségek, az illető kora, állapota, esetleges terhessége mind megannyi tényező, amelyek befolyásolhatják a megfelelő leszokási módszer megválasztását, ajánlását.

Edgar arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról milyen betegségek vannak a dohányzás miatt?

Ezért tanácsos, hogy a leszokni kívánó dohányos szakemberrel közösen határozza meg a leszokási stratégiát. A füstmentes életre való felkészülés első lépése az optimális időpont kitűzése.

A leszokás folyamata

Azt szoktuk javasolni, hogy a leszokni kívánó személy az elhagyás előtt öt nappal gondolja végig a céljait. Tegye fel magának a kérdést: miért akar leszokni a dohányzásról?

Avassa be a környezetét a terveibe, és ne vásároljon több cigarettát. A következő napon tudatosan figyeljen oda, hogy mikor és miért gyújt rá. Gondolja végig, hogy mit tesz majd a rágyújtás helyett, és próbáljon relaxálni. Az elhagyás előtt három nappal tervezze Edgar arról, hogy mire fordítaná a megtakarított pénzt. Vegye számba, hogy kitől kaphat segítséget, ha támaszra lesz szüksége.

Az elhagyás előtt mit esznek, amikor abbahagyják a dohányzást? nappal cserélje le az ágyneműjét, mossa ki a függönyöket, takarítson ki.

A leszokás folyamata

Közvetlenül az elhagyás előtti napon dobjon ki minden dohányterméket, tegye el a hamutartót, öngyújtót. Az első füstmentes napra érdemes minél több programot beiktatni, amelyek elterelhetik a figyelmét. Ajánlatos emlékeztetni a családtagokat, barátokat és munkatársakat arra, hogy elérkezett a nagy nap.

Szabó Józsefné Ancsa Gyula Úgy mentem el az előadásra, hogy egy próbát megér, de leszoktatni úgysem tudnak, hiszen én imádok dohányozni! Belevágtam, és tényleg sikerült! Az igazi büszkeség mégsem ez, hanem az, hogy a férjem, és a felnőtt gyerekem, valamint a barátaink is részt vettek a szemináriumon, és már ők is boldog nemdohányzó emberek! Én 47 év dohányzás után szívtam el az utolsó szál cigimet. Mivel napi másfél dobozos voltam, két hónap után megtérült a befektetett összeg, azóta csak nyerek - anyagilag is - az ügyön.

Végül, aki már idáig eljutott, megérdemli, hogy megünnepelje a döntését, és megjutalmazza magát valamilyen régen Edgar arról dologgal. Mi a teendő, ha valaki már letette a cigarettát, de hirtelen rátör a vágy, hogy újra rágyújtson? Érdemes jó előre számba venni, hogy melyek azok az ingerek — például a kávézás, a baráti összejövetelek, az italozás —, amelyek kiválthatják a dohányzás utáni késztetést.

pont a dohányzásról való leszokáshoz dohányzótabletták, hogy megbetegessék

Bizonyos szokásokon változtatni kell: aki például megszokta, hogy ebéd után rágyújt, az a cigaretta helyett mosson fogat, vagy fogyasszon el egy almát. A figyelmet kellemes tevékenységekkel — kertészkedéssel, zenehallgatással — tanácsos elterelni.

  • Éppen évfordulója van annak, hogy a családunk barátjának autójába belerohant egy másik autó.
  • A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez
  • Allen Carr módszer - Dohányzás leszokás könnyen
  • Tiszta légzés dohányzási gyógymód

A dohányzás utáni sóvárgás egyébként néhány hét alatt csökken, tehát minden egyes Edgar arról nap közelebb visz a sikerhez. Mi tanácsolható azoknak, akik attól tartanak, hogy a dohányzás abbahagyása után meghíznak?

A dohányzás abbahagyását követően valóban könnyebben felszaladhat néhány plusz kiló, hiszen a dohányzás felgyorsítja az anyagcserét, és ez a folyamat a leszokással hirtelen lelassul.

a férjem leszokta a dohányzást dohányzó tabletták éjjel

Mivel javul az ízlelés, jobban esik az étel, így az illető szívesebben, gyakrabban eszik, esetleg a rágyújtás helyett nassol. A megnövekedett energiabevitelt ajánlott fokozott fizikai aktivitással ellensúlyozni, a rágcsálás, nassolás helyett pedig vizet hogyan lehet leszokni a dohányzásról, vagy gyümölcsöt fogyasztani.

Erre a problémára is létezik megoldás? Amikor tanácsadást végzünk, nem csak a nikotinfüggőségre, hanem az ilyen típusú problémákra is megoldást javaslunk.

A dohányzás tanult viselkedés, ezért annak, aki rászánta magát a leszokásra, meg kell tanulnia újra nem Edgar arról élni.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Ez azonban időigényes feladat. Ha valaki éveken át elszívott naponta húsz szál cigarettát, akkor körülbelül napi kétszáz alkalommal — tíz év alatt hét-nyolcezerszer — ismételte meg ugyanazt a mozdulatot.

Ezt a berögződött szokást egyik napról a másikra abbahagyni nem is olyan egyszerű. Pontosan emiatt érnek el sikert olyan kevesen — a próbálkozók mindössze százaléka — azok közül, akik segítség nélkül, pusztán önerőből akarnak leszokni a dohányzásról. A leszokni vágyók mekkora hányada vesz igénybe valamilyen segítséget?

Egészségtelenségünkre. Szívni nem, de vedelni lehet

A felmérések szerint Magyarországon a leszokni vágyók százaléka vesz igénybe valamilyen támogatást. A segítség sok irányból érkezhet: olyan személytől, aki már sikeresen leszokott a dohányzásról, a háziorvostól, a patikában kapható nikotinpótló tapasztól, az internetről, vagy éppen a mi központunktól.

Ha minden együtt áll — tehát az illető szakembertől kap tanácsadást és gyógyszeres támogatást —, akkor százalék az esély a leszokásra. Ez abszolút értékben nem magas hogyan lehet leszokni a dohányzásról, de a segítség nélkül próbálkozók százalékos esélyével összevetve már többszörös sikerarányt jelent.

Sikeres leszokásnak azt nevezzük, ha valaki a próbálkozás megkezdésétől számított tizenkét hónap múlva még füstmentes. Mire számíthat az, aki felhívja a tanácsadó szolgálatukat?

  • A leszokás elhatározása A leszokás sikeressége alapvetően két tényezőtől függ.
  • A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez
  • Diószegi Judit, pszichiáter A dohányosok - akár hiszik, akár nem - nikotinfüggőségben szenvednek.

Annak, aki feltárcsázza a zöld ha szereti leszokni a dohányzásról hívható vonalunkat, segítünk a leszokási terv kialakításában. Elmondjuk neki, hogy mi a teendő a kritikus helyzetekben, hogyan reagáljon, ha megkínálják cigarettával.

Edgar arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Megbeszéljük vele, hogy neki személy szerint miért fontos leszoknia a dohányzásáról, mit vár tőle. Mindenkit más-más hajtóerő motivál: például egyesek féltik a gyermekük egészségét, másoknak munkahelyi kellemetlenséget okoz a dohányzás, és vannak olyanok is, akik egyszerűen csak azt szeretnék, hogy több pénz maradjon a zsebükben. A leszokási folyamatot sok nehézség kíséri, hiszen a nikotinfüggőséget igen nehéz leküzdeni.

Vannak olyan pillanatok — főleg az elején —, amikor nagy a visszaesés esélye. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a leszokással küzdő dohányos megfelelő támogatást kapjon.

női feladók fóruma nagy böjtdel leszokni a dohányzásról

Elképzelhető, hogy valaki felhívja önöket egy baráti italozás közepette azzal, hogy nem bírja tovább, mondják meg neki, mit tegyen? Mivel a telefonos tanácsadásunk nem krízisvonal, forró drótként nem hívható.

A leszokni kívánó személy többféle úton juthat el hozzánk: felhívja a zöld számunkat, vagy interneten keresztül beregisztrál Edgar arról megadja a telefonszámát, illetve egészségügyi intézmény közvetíti felénk az illető adatlapját.

Ezután munkatársunk felveszi vele a kapcsolatot, és megbeszélik, hogy készen áll-e a leszokásra. Ha igen, elkezdődik a hathetes terápia, ami heti egyszeri telefonos konzultációt jelent. Ennek Edgar arról az illető személyre szabott tanácsokat kap tőlünk, amibe beletartozik az is, hogy előre felkészítjük a krízishelyzetek kivédésére.

Edgar arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Ezeket a gyakorlati tanácsokat mindig az egyén élethelyzetéhez, környezetéhez, munkahelyi körülményeihez igazítjuk. Az évek során rengeteg tapasztalat futott össze nálunk, ami alapján átlátjuk, hogy kinél mi működik. Mindezt a tudást továbbadjuk azoknak, akik segítségért fordulnak hozzánk.

Szerző: B. Irodalomjegyzék: 12 A dohányzás leszokás támogatásának szakmai irányelve. Megjelent: EüK 21 Kapcsolódó cikkek a témában:.