Dohányzásról való leszokási tippek azoknak, akik leszoknak, Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz


A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Le tudok-e hagyni a dohányzást Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!

Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Talán kevesen tudják, hogy hazánkban a dohányosok kb.

dohányzásról való leszokási tippek azoknak, akik leszoknak

A cigarettázók életében többször is előfordul, hogy kísérletet tesznek a leszokásra, ám az esetek döntő hányadában a próbálkozás kudarcba fullad. Mindössze 4 százalékuk éri el önerőből, külső segítség nélkül az egyéves füstmentességet.

Kell-e fizetni azoknak, akik a központjukhoz fordulnak segítségért? Szolgáltatásainkat bárki térítésmentesen veheti igénybe. Fennállásunk óta több mint tízezer embernek nyújtottunk segítséget a dohányzásról való leszokásban, és bízunk abban, hogy közreműködésünkkel a továbbiakban is sokaknak sikerül letennie a cigarettát.

Dohányzásról való leszokási tippek azoknak javasoljuk felhívni a ingyenesen hívható zöld számot, illetve felkeresni a www.

dohányzásról való leszokási tippek azoknak, akik leszoknak rövid úton leszokni a dohányzásról hangoskönyv

Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak lehetséges-e azonnali leszokni a dohányzásról? - EgészségKalauz Dohányzótabletták és azok ára Mi a harc a dohányzás ellen Pedig a nikotin éjjel kiürült az agyból, kéne az új adag. Központunkban képzett tanácsadók le tudok-e hagyni a dohányzást orvosok, pszichológusok, egészségtanárok — végeznek telefonos, egyéni és csoportos leszokás támogatást.

Segítséget nyújtunk abban az esetben, ha valaki fontolgatja, hogy végleg leteszi a cigarettát, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá. Tanácsot tudunk adni akkor is, ha az illető már belevágott a dohányzásról való leszokásba, esetleg már többször próbálkozott, és ezúttal ismét elhatározta, hogy végleg felhagy ezzel a káros szokással. Azokkal is szívesen foglalkozunk, akik már abbahagyták a füstölést, de attól tartanak, hogy visszaesnek, és természetesen a visszaesők is támogatást kaphatnak tőlünk.

Az évek során bizonyára sok tapasztalat gyűlt össze azzal kapcsolatban, hogy mi szükséges a leszokáshoz. Melyek a sikerhez vezető út legfontosabb kulcselemei? Mindenekelőtt meg kell hozni a döntést. Ha ez megtörtént, segítségért dohányzásról való leszokási tippek azoknak fordulni, lehetőleg orvoshoz, mert a nikotinfüggőség legyőzéséhez akár még gyógyszer alkalmazására is szükség lehet.

tud egy dohányzó leszokni a dohányzásról melyik tablettát vásárolhat jobban a dohányzásból

A dohányzás mértéke és időtartama, a nikotinfüggőség foka, az ismert, vagy feltételezett társbetegségek, az illető kora, állapota, esetleges terhessége mind megannyi tényező, amelyek befolyásolhatják a megfelelő leszokási módszer megválasztását, ajánlását. Ezért tanácsos, hogy a leszokni kívánó dohányos szakemberrel közösen határozza meg a leszokási stratégiát.

Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Dohányzás miatt megbetegedhetnek a hörgők? füstmentes életre való felkészülés első lépése az optimális időpont kitűzése.

Azt szoktuk javasolni, hogy a leszokni kívánó személy az elhagyás előtt öt nappal gondolja végig a céljait. Tegye fel magának a kérdést: miért akar leszokni a dohányzásról? Avassa be a környezetét a terveibe, és ne vásároljon több cigarettát.

dohányzásról való leszokási tippek azoknak, akik leszoknak

A következő napon tudatosan figyeljen oda, hogy mikor és miért gyújt rá. Gondolja végig, hogy mit tesz majd a rágyújtás helyett, és próbáljon relaxálni. Az elhagyás előtt három nappal tervezze el, hogy mire fordítaná a megtakarított pénzt.

Vegye számba, hogy kitől kaphat segítséget, ha támaszra lesz szüksége.

A népi dohányzásról való leszokás áttekintése

Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Az elhagyás előtt két nappal cserélje le az ágyneműjét, mossa ki a le tudok-e hagyni a dohányzást, takarítson ki. Közvetlenül az elhagyás előtti napon dobjon ki minden dohányterméket, tegye el a hamutartót, öngyújtót. Az első füstmentes napra érdemes minél több programot beiktatni, amelyek elterelhetik a figyelmét.

Ajánlatos emlékeztetni a családtagokat, barátokat és munkatársakat arra, hogy elérkezett a nagy nap. Végül, aki már idáig eljutott, megérdemli, hogy megünnepelje a döntését, és megjutalmazza akik leszoknak valamilyen régen vágyott dologgal. Mi a teendő, ha valaki már letette le tudok-e hagyni a dohányzást cigarettát, de hirtelen rátör a vágy, hogy újra rágyújtson?

Érdemes jó előre számba venni, hogy melyek azok az ingerek — például a kávézás, a baráti összejövetelek, az italozás leszokni a dohányzásról stressz alatt, amelyek kiválthatják a dohányzás utáni le tudok-e hagyni a dohányzást. Bizonyos szokásokon változtatni kell: aki például megszokta, hogy ebéd után rágyújt, az a cigaretta helyett mosson fogat, vagy fogyasszon el egy almát.

Köszi, nem dohányzom! Így tettem le a cigit A figyelmet kellemes tevékenységekkel — kertészkedéssel, zenehallgatással — tanácsos elterelni. A dohányzás utáni sóvárgás egyébként néhány hét alatt csökken, tehát minden egyes füstmentes nap közelebb visz a sikerhez.

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Mi tanácsolható azoknak, akik attól tartanak, hogy a dohányzás abbahagyása után meghíznak? A nikotin-felszabadítási technikák abbahagyását követően valóban könnyebben felszaladhat néhány plusz kiló, hiszen a dohányzás felgyorsítja az anyagcserét, és ez a folyamat le tudok-e dohányzásról való leszokási tippek azoknak a dohányzást leszokással hirtelen lelassul.

Mivel javul az ízlelés, jobban esik az étel, így az illető szívesebben, gyakrabban eszik, esetleg a rágyújtás helyett nassol. Ünnepelje meg a leszokást! A megnövekedett energiabevitelt ajánlott akik leszoknak fizikai aktivitással ellensúlyozni, a rágcsálás, nassolás helyett pedig vizet inni, vagy gyümölcsöt fogyasztani. Erre a problémára is létezik megoldás?

Sütik használata

Amikor tanácsadást végzünk, nem csak a nikotinfüggőségre, hanem az ilyen típusú problémákra is megoldást javaslunk. Dohányzásról való leszokási tippek azoknak dohányzás tanult viselkedés, ezért annak, aki rászánta magát a leszokásra, meg kell tanulnia újra nem dohányzóként élni. Ez azonban időigényes feladat. Ha valaki éveken át elszívott naponta húsz szál cigarettát, akkor körülbelül napi kétszáz alkalommal — tíz év alatt hét-nyolcezerszer — ismételte meg ugyanazt a mozdulatot.

Ezt a berögződött szokást egyik napról a másikra abbahagyni nem is olyan le tudok-e hagyni dohányzásról való leszokási tippek azoknak dohányzást. Pontosan emiatt érnek el sikert olyan kevesen — a próbálkozók mindössze százaléka — azok közül, akik segítség nélkül, pusztán önerőből akarnak leszokni a dohányzásról.

A leszokni vágyók mekkora hányada vesz igénybe valamilyen segítséget? A felmérések szerint Magyarországon a leszokni vágyók százaléka vesz igénybe valamilyen támogatást. A segítség sok irányból érkezhet: olyan személytől, aki már sikeresen leszokott a dohányzásról, a háziorvostól, a patikában kapható nikotinpótló tapasztól, az internetről, vagy éppen a mi központunktól.

Ingyenes dohányzásellenes alkalmazás segíti a leszokni vágyókat

Account Options Ha minden együtt áll le tudok-e hagyni a dohányzást tehát az illető szakembertől kap tanácsadást és gyógyszeres támogatást —, akkor százalék az esély a leszokásra. Ez abszolút értékben nem magas szám, de a segítség nélkül próbálkozók százalékos esélyével összevetve már többszörös sikerarányt jelent.

Sikeres leszokásnak azt nevezzük, ha valaki a le tudok-e hagyni a dohányzást megkezdésétől számított tizenkét hónap múlva még le tudok-e hagyni a dohányzást.

Mire számíthat az, aki dohányzásról való leszokási tippek azoknak a tanácsadó szolgálatukat? Annak, aki feltárcsázza a zöld számon hívható vonalunkat, segítünk a leszokási terv kialakításában. Elmondjuk neki, hogy mi a teendő a kritikus helyzetekben, hogyan reagáljon, ha megkínálják cigarettával.

Le lehet szokni végleg a dohányzásról?

Szívni, vagy nem szívni…

Mindenkit más-más hajtóerő motivál: például egyesek féltik a gyermekük egészségét, másoknak munkahelyi kellemetlenséget okoz a dohányzás, és vannak olyanok is, akik egyszerűen csak azt szeretnék, hogy több pénz maradjon a zsebükben.

A leszokási dohányzásról való leszokási tippek azoknak sok nehézség kíséri, hiszen a nikotinfüggőséget igen nehéz leküzdeni. Vannak olyan pillanatok — főleg az elején —, amikor nagy a visszaesés esélye. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a leszokással küzdő dohányos megfelelő támogatást kapjon. Elképzelhető, hogy valaki felhívja önöket egy baráti italozás közepette azzal, hogy nem bírja tovább, mondják meg neki, mit tegyen?

Mivel a telefonos tanácsadásunk nem krízisvonal, forró drótként nem hívható. A leszokni kívánó személy többféle úton juthat el hozzánk: felhívja a zöld számunkat, vagy interneten keresztül beregisztrál és megadja a telefonszámát, illetve egészségügyi intézmény közvetíti felénk az illető adatlapját.

Tanácsok azoknak, akik le akarnak szokni a dohányzásról

Ezután munkatársunk felveszi dohányzásról való leszokási tippek azoknak a kapcsolatot, és megbeszélik, hogy készen áll-e a leszokásra. Ha igen, elkezdődik a hathetes terápia, ami le tudok-e hagyni a dohányzást egyszeri telefonos konzultációt jelent.

Ezeket a gyakorlati tanácsokat mindig az egyén élethelyzetéhez, környezetéhez, munkahelyi körülményeihez igazítjuk. Az évek során rengeteg tapasztalat futott össze nálunk, ami alapján átlátjuk, hogy kinél mi működik.

Mindezt a tudást továbbadjuk azoknak, akik segítségért fordulnak hozzánk. Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be Szerző: B. Irodalomjegyzék: 12 A dohányzás leszokás támogatásának szakmai irányelve.

dohányzásról való leszokási tippek azoknak, akik leszoknak

Megjelent: EüK 21 Kapcsolódó cikkek a témában:.