Inni fogok, nem leszek abba a dohányzásra, Te is tettél újévi fogadalmat? Vajon be is tudod tartani?


Te is tettél újévi fogadalmat? Vajon be is tudod tartani?

Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel? Aki eljátszott már a gondolattal, hogy felhagyjon a dohányzással, biztosan hasonló kifogásokkal érvelt amellett, hogy talán mégsem éri meg leszokni.

Ha megelégszik azzal, hogy kibírja cigi nélkül, de cserébe állandóan habzsol, ne csodálkozzon, hogy hízik. Nem, nem fogyókúrázni kell, csak arra figyelni, hogy az életmódváltás ne egy másik kudarccal végződjön. Összegyűjtöttük a leggyakoribb  leszokós tévhitek et, amik elrettentik az aktív dohányosokat attól, hogy egyáltalán kipróbálják, milyen lehet füstölgés nélkül élni.

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Ha leszokom, hízni fogok. Márpedig a dohányzás maga sem segít a deréktáji karcsúság megőrzésében. Amerikai felmérések szerint a legkövérebb nők között vannak erős dohányosok is. Egyáltalán nem törvényszerű a leszokást követő nagymértékű hízás, sőt egyre több bizonyíték van arra, hogy a dohányzás épphogy elősegíti a zsigeri zsírszövet felhalmozódását a szervezetben - különösen a legveszélyesebb helyen, a has tájékán.

Amennyiben a leszokás után a kóros hízás mégis bekövetkezik, annak nem a dohányzás hiánya, hanem a dohányzást kiváltó folytonos nassolás az oka. Fényes Márta kognitív pszichoterapeuta, belgyógyász.

Ilyen például a májban történő zsír- és cukor újraképződés, a nem leszek abba a dohányzásra szindróma és zsíranyagcsere-zavarok vagy érkárosító szabadgyökök képződése.

Ha tehát elhízástípusról beszélünk, akkor — bár a fenék- és combtáji hízás nem jellemző a dohányosokra —, a nem leszek abba a dohányzásra zsírszövetek növekedése még a normál súlyúaknál is bekövetkezhet. A zsírszöveti inzulinreceptorok hatástalansága nem leszek abba a dohányzásra ráadásul a dohányzás növeli az inzulinrezisztencia, és ezáltal a hasi elhízás és a kettes típusú diabétesz kialakulásának, sőt a szív- nem leszek abba a dohányzásra érrendszeri megbetegedések kockázatát is" - figyelmeztet a szakértő.

Egy bizonyos mértékű testsúlynövekedés általában kg természetesen elkerülhetetlen élettani velejárója a dohányzás elhagyásának, de az egyensúlyi állapot fél-egy év múlva helyreáll. Ha számolunk a hízás mértékével és indokoltan csak néhány hónapos tartamával, akkor ésszerű diétával, többletmozgással valóban karban tarthatjuk a súlygyarapodást és pár hónapon inni fogok meg is szabadulhatunk a fölösleges kilóktól.

inni fogok, nem leszek abba a dohányzásra

Leszokással párhuzamos fogyókúra viszont nem javasolt" — figyelmeztet a szakértő, "az ilyen nagy kihívások ugyanis általában kudarcélményekkel végződnek. Igaz, hogy az alkoholfogyasztástól és a dohányzástól könnyebb lett dohányzás felhagyásával a nikotin anyagcserét serkentő hatása megszűnik, ráadásul az ízérzékelés és a szaglás is javul, ezért pótcselekvésként gyakrabban nassol, de az már ugyanúgy akaraterő kérdése, hogy mégis mit és mennyit eszik.

Nem kellene az étkezési szokások megváltozását kimondottan a cigaretta hiányára fognia: használja ki az ízlelőbimbók működésének javulását arra, hogy a szintén függőséget okozó, agyoncukrozott mesterséges élelmiszereka sós magvak vagy chipsek állandó nassolása helyett természetes ételeket, minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt, amikor megkíván inni fogok rágcsálnivalót.

inni fogok, nem leszek abba a dohányzásra

A cigaretta letétele utáni életmódot és étrendet érdemes előre megtervezni, hogy a természetesen fokozódó étvágy és a sóvárgás a munkahelyén vagy a társasági étkezések során se okozzon problémát. Éppen ezért az életmódváltásra tudatosan fel kell készülnünk, hogy ne essünk az elvonási tünetek csapdájába. A gyakrabban nem leszek abba a dohányzásra törő éhségérzetet például alacsony kalória- és cukortartalmú élelmiszerekkel és minél több víz fogyasztásával csillapíthatjuk. Néhány hét vagy hónap alatt egyébként a fokozott étvágy is csökken, ha nem rontjuk el mindjárt az elején kontrollálatlan és fegyelmezetlen táplálkozással" — állítja dr.

Fényes Márta. Ha pedig ez vigasztalja: a sóvárgás elmúlik, akár tesz ellene, akár nem.

Te is tettél újévi fogadalmat? Vajon be is tudod tartani?

A cigi nélkül hisztis hárpia leszek. A dohányzás és a leszokás során is felléphetnek pszichés problémák, amelyek jellege nem leszek abba a dohányzásra erőssége függ a nikotin iránti vágy és a kialakult pszichés addikció mértékétől. Nemcsak egyféle dohányos létezik: nem leszek abba a dohányzásra stresszoldásra és problémamegoldásra, mások hangulatuk javítása érdekében kezdenek el cigarettázni, de a szokás tartós fennállása során inkább már a dohányzás okozta negatív pszichés hatások érvényesülnek.

A motivált, eltökélten leszokni vágyó - és különösen a magát szorongónak ismerő - személynek érdemes ehhez szakavatott segítséget kérni" — javasolja dr. A támogató szakemberek átsegítik a leszokni vágyókat a szokásfüggőség okozta problémákon is, megismertetik a relaxációs módszerekkel, felhívják a figyelmét a másfajta örömszerzésre és segítenek kialakítani egy egészséges és teljes értékű életmódot. A nikotinmegvonás tünetei feszültség, ingerlékenység, álmatlanság egyénileg változó mértékűek, de általában az első két hét a kritikus időszak, ami után a tünetek lecsengenek és a sóvárgás intenzitása is enyhül.

Most abbahagytam a dohányzást az alkoholfogyasztás sokat füstölni kezdett

A leszokni vágyót gyógyszerek is segíthetik ebben a fázisban, csökkentve a visszaesés kockázatát. Ezt nem szabad összekeverni a hosszabb távú kihívással, a viselkedés változtatásával.

Betegnek és gyengének fogom érezni magam.

Dohányzászivbaratkave.hu fórum • Téma megtekintése - Leszokni, de hogyan?

Vagy a kezdeti hiányérzet miatt inkább csak beképzeli magának, miközben a szakértők nem győzik hangoztatni a dohányzás káros következményeit: többek között emeli a vérnyomást, érszűkítő hatású, az erek és hörgők belső felületén steril gyulladást hoz létre, fokozza a trombózisra való hajlamot, hatására gyakoribbá válnak a felső légúti hurutok és gyomorpanaszok és a máj is nagyobb terhelésnek van kitéve; tompítja a gyógyszerek hatását és a szervezet immunválaszát a bakteriális, vírusos és gombás fertőzésekre.

Cigaretta nélkül viszont immunrendszerünk és szerveink is sokkal jobban működnek: a leszokás megkönnyíti a harcot a megfázással és az influenzával szemben, egészségesebb lesz a bőr nem leszek abba a dohányzásra a fogíny, megszűnik a rekedtség és a köhécselés, a többletmozgás pedig ösztönzi a nyirokrendszer hatékony működését és ezáltal a méreganyagok eltávolítását a szervezetből.

  • Végleges leszokás a dohányzásról, de nem úgy, mint legutóbb…
  • Referenciák – nekik már sikerült leszokni | Természetes-Egészséges-Bioexpress Megoldások
  • Dohányzó mágnes hogyan kell használni
  • Hogyan lehet lefogyni egy héten belül
  • Nincs receptem, még sosem próbáltam leszokni.
  • Címlap » Cikkek Szívni, vagy nem szívni… 21 napos ingyenes mentális dohányzásleszoktató program azoknak, akik szeretnének leszokni a dohányzásról, de még szükségük van támogatásra, hogy ez tényleg sikerüljön is.
  • A dohányzásról leszokni nem is olyan nehéz!
  • Talán pár nappal már több is.

A leszokás után napokon belül helyreáll a vérnyomás és a pulzusszám, könnyebbé válik a légzés és néhány hét alatt nagyobb lesz a fizikai terhelhetőség is" - magyarázza dr. Az, aki dohányzik, általában nehezebben veszi rá magát a testmozgásra a fáradékonyság és a nehézlégzés miatt.

Ennek oka, hogy a szénmonoxid csökkenti a vér által szállított oxigén mennyiségét. Ha a leszokás mellett a fizikai aktivitás mértéke fokozatosan nő és rendszeressé válik, akkor a tüdőkapacitás néhány héten vagy hónapon belül jelentősen javulhat.

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Nem tudok majd mit kezdeni a kezeimmel. Biztosan valamilyen egészségtelen pótcselekvésre fogok rászokni. Ez a hűtőszekrény nyitogatása, a körömrágás vagy az elektromos cigaretta szívása helyett lehet valamilyen hasznos teendő vagy házimunka elvégzése, egy baráttal való telefonbeszélgetés vagy néhány kör kocogás. Mindenki a maga kritikus pontjait elemezve felállíthat egy saját stratégiát, ami idővel rutinná és egészséges szokássá alakul" - tanácsolja a szakértő.

Motiválja magát! Ha mégsem adtunk elég nyomós érvet, vegye számba a motiváló tényezőket is, vagyis azt, hogy mennyi más nem leszek abba a dohányzásra rövid és hosszú távú - előnye származna abból, ha egyszer végleg felhagyna a dohányzással.

inni fogok, nem leszek abba a dohányzásra

A szívinfarktus kockázata csökkenni kezd. Nő a szervezet energiaszintje.